JENNY KAANDORP

Waarom je van mij niet van het scherm hoeft te knallen

Je wilt opvallen met de kleuren van je branding. Je wilt onderscheidend en uniek zijn en vooral opvallen tussen al die andere coaches met een eigen praktijk. Want dat er veel coaches zijn dat weet je. Dus twee felle kleuren voor je huisstijl klinkt perfect. Lekker van dat scherm afknallen.

Nou, niet dus!

Maar waarom dan niet? Ik hoor het je bijna denken 😉

Je wilt met de kleuren van je brandig inspelen op de emoties en gevoelens van je ideale klant. Ik leg het je uit aan de hand van een aantal voorbeelden.

Stel je bent kindercoach en je helpt ouders die met hun handen in het haar zitten omdat ze niet meer weten hoe er weer een beetje rust komt thuis. Je ideale klant opent haar internetbrowser en tikt in op Google: kindercoach. Een vrolijk gekleurde website met felblauw en koningsoranje springt van het scherm af. De potentiële klant voelt de felle kleuren prikken in haar ogen. Ze klikt de website meteen weer weg. Ze voelt zich allesbehalve vrolijk. En ook al ben jij als coach vaak vrolijk en in een goed humeur en wil je daar je klanten graag naartoe brengen, je klant is daar nu nog niet en de kleuren op jouw site zijn voor je klant een te grote stap in de toekomst.

Rouwcoach

Of wat dacht je van een rouwcoach. Iemand die een intens verlies heeft geleden en op zoek is naar hulp zit ook niet te wachten op vrolijke marketingkleuren. En nee, we hoeven in de branding ook geen zwart en/of bruin te gebruiken, maar door kleuren zachter te maken, bereik je wel je ideale klant. Dan voelt je potentiële klant zich aangesproken en schrikt de website niet af.

Want dat een website kan afschrikken, dat weet ik wel zeker. En jij ook. Denk maar eens aan zo’n dag dat je even lekker met een dekentje, een kop thee en een reep chocola in een hoekje van de bank wilt kruipen. Dan wil je geen carnavalsoptocht aan je voorbij zien gaan en dus ook geen website die er zo uitziet. Dan wil je rust aan je ogen.

Maar wanneer mag je nu wel van het scherm afknallen?

Als schrijfcoach, businesscoach of markteer, om een paar voorbeelden te noemen, werkt het juist wel om lekker van het scherm af te knallen. Jouw klant wil zich ontwikkelen en dat vraagt weer om andere kleuren.

Het juiste kleurenpallet

Met de juiste kleuren in je branding val je dus eigenlijk hartstikke op bij je ideale klanten. Deze klanten zoeken namelijk naar rust en balans en hoe mooi is het als precies dat terug komt in jouw kleurenpallet?

Nu ben ik nog even nieuwsgierig. Welke kleur vindt jij het mooist of spreekt je het meeste aan?

Ik ben op het moment fan van zalm roze en groen maar dat heb je waarschijnlijk al gezien in mijn stories op Instagram 😉

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *